2007-12-13

Limmad!


Äntligen är kajaken limmad. Värmde upp rummet ordentligt från de normala 12-13 graderna till uppåt 25 mha tre värmefläktar. (se diagram nedan.) Har nu sänkt och ska hålla omkring 20 grader under härdningen.

Jag gjorde iordning blandningstabell baserad på vikt istället för volym utifrån den vägning av resp bas och härdare jag gjort. Verkar fungera på avsett sätt.
Jag gjorde av med 564 gram epoxy på limningen men jag har ingen uppfattning om det är normal mängd. Har inte sett några uppgifter någonstans på vad som är normalt, bara uppgift på att 1 dl är mycket när man gör mättningen innan man lägger på glasfiberduken.

Med 9 kg epoxy i källaren lär det inte bli brist på epoxy men jag vill gärna bygga så lättviktigt som möjligt. Nu ser jag fram emot att få börja plocka ur häftklamrar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar......