2008-01-03

Väv och epoxy!














Väven draperad över skrovet, otroligt följsam.













Epoxyn pålagd och utskrapad.
Hällde små mängder och smetade ut med gummispackeln. Där jag missade duttade jag på epoxy med penseln och drog sedan ut med gummispackeln.
Inledningsvis gjorde jag för stor sats epoxy så den blev varm och började härda för tidigt. La på ett lager med denna halvhärdande epoxy på ett litet område innan jag insåg att den var för hård. Detta åstadkom en vit yta i botten där väven inte vättes ut. Löste det på följande sätt: När epoxyn härdat ett tag skavde jag bort epoxyn ner till väven, lade på nyblandad epoxy och gnuggade in. Värmde sedan med värmepistolen för att få epoxyn mer lättflytande så att den skulle tränga in bättre. Skrapade sedan av överflödig epoxy.













Den nerskavda biten.
Efter bättringen så det hyfsat ut. Återstår att se hur det blir när den härdat ordentligt. Får troligen slipa den lite jämnare innan nästa epoxylager.



























Vävstrukturen syns tydligt efter det första tunna lagret epoxy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar......